VETUREL BLOG

• Şubat 27, 2024

Kedilerin sağır olup olmadığını anlamak, dikkatli gözlem ve belirli işaretlere odaklanmayı gerektirir. İşte kedilerin sağır olup olmadığını anlamak için dikkate almanız gereken belirtiler:

kedilerin sağır olduğ nasıl anlaşılır
  • Şubat 26, 2024

Artrit, genellikle kemik eklemlerinde iltihaplanma olarak tanımlanır. Kedilerde artrit, genellikle hafif belirtilerle başlar ve diğer evcil hayvanlardan farklı olarak kolayca gözden kaçabilir. Bu durumu tanımak için dikkat edilmesi gereken belirtiler arasında sertlik, koşma ve atlama isteğinde azalma bulunabilir.

kedilerde artrit
  • Şubat 26, 2024

Evde doğan bir kedi, dış dünyayla tanıştığında bu deneyim hem heyecan verici hem de karmaşık olabilir. Bu blog yazısında, evcil dostunuzla birlikte ilk sokağa çıkışınızı planlarken göz önünde bulundurmanız gereken önemli adımları ele alacağız.

evde doğan kediyi ilk kez sokağa çıkarmak
  • Şubat 26, 2024

Barınaktan alınan kediler genellikle çeşitli nedenlerle travmatize olabilirler. Birçoğu terk edilmiş, kötü muamele görmüş veya sahipleri tarafından ihmal edilmiş patili canlarımızdır. Bu kediler, insanlara karşı ola güven duygularını kaybedebilir ve çekingen veya korkulu bir tavır sergileyebilirler.

barınaktan kurtarılan kedilere nasıl yaklaşılmalı
  • Şubat 20, 2024 Kedi Cinsleri

Tonkinese kedisi, Tayland'a özgü bir kedi ırkıdır ve tarihçesi genellikle Tayland'daki tarihi kayıtlara dayanmaktadır. Bu kedi cinsi, Siyam ve Burma ırklarının geçmişteki çiftleştirmeleri sonucunda ortaya çıkmıştır.

tonkinese kedisi
  • Şubat 19, 2024 Kedi Cinsleri

Tiffanie kedisi, Orta Doğu kökenli bir kedi ırkıdır ve Asya Kedisi'nin bir türevidir. Tiffanie'nin tarihçesi, orijinal olarak Birleşik Krallık'ta, 1980'li yılların başında, iki kedici ve Yetiştirici Derneği (GCCF) yetiştiricisi olan Jenny ve Richard Nicholson tarafından başlamıştır.

tiffanie kedisi
  • Şubat 19, 2024 Kedi Cinsleri

Somali kedisi, uzun tüyleri ve çekici dış görünüşüyle bilinen bir kedi cinsidir. Somali'nin tarihçesi, Abisinian kedisi ile yakından ilişkilidir, çünkü Abisinian kedilerinin uzun tüylü geni taşıyan bireyleriyle yapılan çiftleştirmelerle ortaya çıkmıştır.

somali kedisi,
  • Şubat 18, 2024 Kedi Cinsleri

Snowshoe kedisinin tarihçesi, 1960'lı yıllara kadar gitmektedir. Bu kedi ırkı, Siyam kedisi ve Amerikan kıllı kedisinin çiftleştirilmesi sonucu ortaya çıkmıştır. İlk Snowshoe kedisi, 1960 yılında Amerika'da, Philadelphia'da bir yetiştirici olan Dorothy Hinds-Daugherty tarafından doğmuştur. Bu yetiştirici, üç rengi (koyu renk, orta renk ve beyaz) bir araya getirmek amacıyla Siyam kedisi ile Amerikan kıllı kedisini çiftleştirmiştir.

snowshoe kedisi
  • Şubat 17, 2024 Kedi Cinsleri

Siyam kedisi, Tayland'a özgü bir kedi ırkı olup tarihçesi oldukça köklüdür. Antik Tayland Krallığı'na dayanan bir geçmişe sahip olan Siyam kedileri, başta Thai olarak bilinirdi. Bu kedi ırkı, eski Tayland'da krallar tarafından değer verilen ve kutsal sayılan hayvanlar arasında yer alıyordu.

siyam kedisi
  • Şubat 17, 2024 Kedi Cinsleri

Singapura kedisi, adını ülkesi Singapur'dan alan ve dünyanın en küçük evcil kedi ırklarından biri olarak bilinen bir türdür. Bu sevimli kedi, 1970'lerin başlarında Singapur sokaklarında ortaya çıkan ve kahverengi benekli tüyleriyle dikkat çeken benzersiz bir görünüme sahip olan sokak kedilerinden türemiştir.

singapura kedisi
  • Şubat 16, 2024 Kedi Cinsleri

Savannah kedisi, bir serval (Leptailurus serval) yaban kedisi ile evcil kedi ırklarının çiftleştirilmesi sonucu ortaya çıkan bir melez kedidir. Bu melezleme, ilk olarak 1980'lerin sonlarında Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleşmiştir.

savannah kedisi
  • Şubat 16, 2024 Kedi Cinsleri

Oriental Shorthair kedisi, Orta Doğu kökenli bir kedi ırkı olan Siyam Kedisi'nin genetik çeşitliliği ve renk çeşitliliği amacıyla geliştirilmiş bir türüdür. İlk olarak 20. yüzyılın ortalarında Batı'da tanıtılan bu ırk, 1950'lerde resmi bir tanıma kavuştu.

oriental shorthair,
  • Şubat 15, 2024 Kedi Cinsleri

Manx kedisi, adını Man Adası'ndan alarak, kökeni tam olarak bilinmese de tarihi oldukça eski olan bir kedi cinsidir. Manx kedileri, kısa bacakları, yuvarlak gövdesi ve çoğu zaman kuyruksuz veya kısa kuyruklu olmalarıyla tanınır. Man Adası'nda uzun bir geçmişe sahip olan bu kedi cinsi, bölgedeki vahşi kedilerle yapılan çiftleştirmeler sonucunda ortaya çıktığı düşünülmektedir. Manx kedilerinin kuyruksuz doğma özelliği genetik bir mutasyondan kaynaklanır ve bu özellik zamanla cinsin belirgin bir özelliği haline gelmiştir. Manx kedileri, sevimli görünümleri ve dostane karakterleri nedeniyle popülerdir ve birçok kedi sever tarafından tercih edilmektedir.

manks kedisi
  • Şubat 14, 2024 Kedi Cinsleri

Kurilian Bobtail, Rusya'nın Kuril Adaları'nda doğal olarak ortaya çıkan ve 1980'lerde resmi olarak tanınan bir kedi ırkıdır. Bu ırk, soğuk ve zorlu doğa koşullarında evrimleşmiş ve kısa kuyruklarıyla dikkat çeken bir özelliğe sahiptir.

kurilian bobtail kedisi
  • Şubat 14, 2024 Kedi Cinsleri

Kıbrıs kedisi, adını köken aldığı Kıbrıs Adası'ndan alan, tarih öncesine dayanan bir kedi cinsidir. Kıbrıs kedisi, nesli tükenmekte olan bir kedi ırkı olup, adanın yerel ve vahşi kedi populasyonundan türemiş olma olasılığı yüksektir.

kıbrıs kedisi